الداغی

کاربردهای رفتار شناسی :: مدرس رفتارشناسى مدرس ارتباطات حرفه اى

مدرس رفتارشناسى مدرس ارتباطات حرفه اى

مشاور و مدرس شخصیت شناسى حل تعارضات سازمانى و خانواده

مدرس رفتارشناسى مدرس ارتباطات حرفه اى

مشاور و مدرس شخصیت شناسى حل تعارضات سازمانى و خانواده

مدرس رفتارشناسى مدرس ارتباطات حرفه اى
دکتر امیرحسین الداغی

مشاور و مدرس کارگاه های شخصیت شناسی

رفتارشناسی (ارتباطات کلامی و غیرکلامی)

تحلیل گراف و کدهای رفتاری ذاتى و تطبیق یافته
حل تعارضات سازمانى و خانواده


٠٩١٢٤٢٤٩٥١١

disc-tutor

آخرین مطالب

رفتارشناسی

مدرس-دیسک-disc

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

behaviorteacher

چهارشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۲۸ ق.ظ

کاربردهای رفتار شناسی

کاربردهای دیسک D I S C

مدرس رفتار شناسی

 

  • ارتباط موفق تر

  • بهبود همکاری ها و کاهش تعارضات

  • ساخت تیمهای با عملکرد بالا

  • تبدیل شدن به یک رهبر موثر

  • افزایش فروش و موفقیت خدمات

کارمندان و مدیران سازمان با استفاده از ابزار DISC می توانند ارزیابی بسیار معتبری از رفتارهای سازمانی خود داشته باشند. DISC دانشی را در اختیار مدیران و کارمندان یک سازمان قرار می‌دهد که باعث بالا رفتن سطح ارتباطات مؤثر ‌آنان می گردد و نیز بینشی را ایجاد می کند که توسعه پایدار سازمان را رقم می زند. با استفاده از DISC می توانید کیفیت کار و ارتباطات خود را افزایش دهید. شناخت مدل DISC افراد می تواند به شما کمک کند که دریابید آنها چه اولویت هایی دارند و تا چه اندازه با شما متفاوت هستند.

یکی از چالشهای اساسی سازمانها، انتخاب افراد مناسب در جایگاه مناسب است. اگر از ترکیب و جانمایی افراد در سازمان به درستی استفاده نشود عملکرد سازمانی به شدت کاهش پیدا می کند.

به عنوان مثال اگر تعداد زیادی از افراد تیپ D در یک واحد باشند، باید ریسکهای زیاد، چالش، تندی ، سرعت بالا، کاهش دقت و رقابتهای شدید را انتظار داشته باشیم.

همچنین اگر تعداد زیادی از افراد گروه I در واحد قرار گیرند انتظار می رود که تحرک زیاد شده، نشاط و انرژی بالا برود و فضای غیر رسمی افزایش پیدا کند ولیکن شاید دقت، عدم تمرکز و نتیجه گرایی، مدیریت زمان و موارد مشابه کاهش پیدا نماید.

از طرف دیگر اگر تعداد افراد S در واحد بسیار زیاد باشد، ثبات و آرامش نمود زیادی پیدا می کند و شاید از نتیجه گرایی، تغییرات، ریسک و چالش خبری نباشد. همچنین سرعت انجام کارها تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند.

و اگر تعداد زیادی افراد تیپ C در یک واحد باشند، ضمن افزایش استانداردهای کاری، باید کندی، عدم ارتباط، محافظه کاری بیش از حد و مواردی مانند آن را انتظار داشته باشیم.

کلام آخر اینکه مدیران سازمانها آگاهانه می توانند تغییرات، سرعت، دقت، کیفیت، کلان نگری، جزئی نگری، ارتباطات و سایر موارد مورد نظر را آگاهانه افزایش یا کاهش دهند. همچنین انگیزه، نحوه برقراری ارتباط و تشویق کردن این چهار گروه با یکدیگر بسیار متفاوت است و شناخت عمیق این تفاوتها می تواند تاثیر بسزایی در افزایش بهره وری سازمانها داشته باشد.

برای شناخت مدل رفتاری DISC خود به آزمون DISC مراجعه کنید.

دکتر امیرحسین الداغی

مشاور و مدرس شخصیت شناسی

حل تعارضات سازمانی و خانواده

با دیگران چنان رفتار کنید که دوست دارند با آنها رفتار شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تمام حقوق این سایت متعلق به موسسه پرواز ذهن می باشد