الداغی

رفتار چیست :: مدرس رفتارشناسى مدرس ارتباطات حرفه اى

مدرس رفتارشناسى مدرس ارتباطات حرفه اى

مشاور و مدرس شخصیت شناسى حل تعارضات سازمانى و خانواده

مدرس رفتارشناسى مدرس ارتباطات حرفه اى

مشاور و مدرس شخصیت شناسى حل تعارضات سازمانى و خانواده

مدرس رفتارشناسى مدرس ارتباطات حرفه اى
دکتر امیرحسین الداغی

مشاور و مدرس کارگاه های شخصیت شناسی

رفتارشناسی (ارتباطات کلامی و غیرکلامی)

تحلیل گراف و کدهای رفتاری ذاتى و تطبیق یافته
حل تعارضات سازمانى و خانواده


٠٩١٢٤٢٤٩٥١١

disc-tutor

آخرین مطالب

رفتارشناسی

مدرس-دیسک-disc

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

behaviorteacher

سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۱ ق.ظ

رفتار چیست

رفتار به زبان ساده

 

رفتار شناسی

 

عبارت است از عکس العملی که ما در محیط نشان می دهیم. به عبارت دیگر، در یک موقعیت خاص، هر یک از ما نسبت به افراد، رخدادها و شرایط موجود در آن عکس العمل های متفاوتی را نشان می دهیم. از این منظر، افرادی که در شرایط مختلف عکس العمل های شبیه هم دارند را در یک سبک رفتاری طبقه بندی می کنند.

 

از منظر رفتارها، هر فرد دارای دو نوع رفتار است. یکی رفتارهای طبیعی یا پایدار که تحت تاثیر شخصیت، باورها، ارزش ها و سایر عوامل و تمایلات درونی فرد قرار دارند و دیگری رفتارهای تطبیق یافته که ناپایدار و تابع شرایط و موقعیت ها هستند.

بر خلاف ویژگی های شخصیتی که نوعا پایدار و بدون تغییر هستند، رفتارها ماهیتی پویا داشته و به اصطلاح قابلیت تغییر و تطابق پذیری دارند. به این معنی، فرد می تواند حسب شرایط از تمایلات رفتاری طبیعی خود فاصله بگیرد و رفتارهایی را نشان دهد که لزوما مطابق با سبک رفتاری غالب او نیست. اما می تواند پس از گذار از موقعیت پیش آمده، مجددا به رفتارهای طبیعی خود باز گردد. بدین ترتیب، می توانیم در هر موقعیتی و در برابر هر کسی، متناسب با تمایلات رفتاری او رفتار نماییم. در کارگاه رفتارشناسی می آموزیم که چگونه به صورت آگاهانه و هوشمندانه رفتارهای تطبیق یافته داشته باشیم و با برقراری ارتباطات پویا، شانس موفقیت خود را افزایش دهیم.


بنابراین لزومی ندارد برای تغییر افراد یا شخصیت آنها تلاش بی حاصل داشته باشیم؛ حتی برای تاثیر گذاری بر دیگران و متقاعد ساختن آنها، لازم نیست شخصیت آنها را بشناسیم

فقط کافیست به رفتارهای قابل مشاهده آنها (در سطح زبان بدن و کلام) توجه کنیم و سبک های غالب رفتاری آنها را حدس بزنیم و آنها را طبق تمایلات رفتاریشان، همراهی و هدایت نماییم.

بنابراین شناخت تمایلات رفتاری انسان ها از شناخت شخصیت آنها ساده تر است. زیرا در این حالت شما با بیرون فرد سر و کار دارید نه با درون او که پیچیدگی های خاص خود را دارد.

 

مدرس رفتار شناسی

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تمام حقوق این سایت متعلق به موسسه پرواز ذهن می باشد